Raňajky

GRÁNATOVÉ SMOOTHIE

8. januára 2019
Neviem ako vy, ale ja jednoznačne patrím do fanklubu smoothiečiek. Môžete ich piť/ jesť každý deň a keď chcete, zakaždým môžu chutiť inak, preto nebudete mať nikdy stereotypné raňajky alebo desiatu. Jedine v prípade,  že vám zachutí nejaká kombinácia a tej chuti sa už proste neviete vzdať, lebo závislosť je na svete.

Ja som si zatiaľ vždy robila len tie ovocné, lebo mám trochu predsudky voči chuti špenátu alebo brokolice v tejto tekutej dobrote. A pritom, aj špenát a brokolicu inak zbožňujem. Nedávam si novoročné predsavzatia, ale sľubujem, že tento rok aspoň jedno zeleninové smoothie ochutnám. 
Smoothie je perfektné ako prírodny energetický nápoj, lebo je to doslova vitamínová bomba alebo ako rýchle raňajky. 
Raz som v jednom múdrom časopise o zdravom  životnom štýle čítala, že sa živiny a vitamíny z ovocia najlepšie vstrebávajú, ak do smoothie použijete aj zdravé tuky najlepšie vo forme napr. kokosového oleja alebo orechov. Mňa to celkom dosť potešilo, lebo od vtedy mám aspoň zámienku, aby som si tam mohla dať arašidové alebo mandľové maslo. No a teraz som objavila ďalšiu super vec čokoládovú alebo vanilkovú kokosovú nátierku. Môžete si ju natrieť na raňajkové pečivo, alebo použiť do smoothie namiesto sladidla, keďže obsahuje agávový sirup alebo je tu aj tretia možnosť (moja naobľúbenejšia) zobrať si z vášho príborníka lyžičku alebo najlepšie polievkovú lyžicu a len tak ju vyjedať. No ale nebudem vás nahovárať na blbosti a tak ju teda radšej použite do smoothie.
Minulý rok som vo svojej práci dostala v januári také veľké množstvo PNiek, že som si musela urobiť zoznam, aby som sa v tom dokázala vyznať. Tak som sa rozhodla vás motivovať a obrniť svoju imunity touto dobrotkou z banánov, kivi, granátoveho jablka, brusníc a čučoriedok. 
Banán vraj obsahuje hormón šťastia – serotonín, kivi obsahuje toľko vitamínu C, že dokonca dokáže nahradiť syntetické doplnky výživy, granátové jablko okrem tohoto vitamínu obsahuje vitamíny A, B, aminokyseliny, vlákninu a podporuje trávenie. Popri brusniciach patria aj čučoriedky medzi najzdravšie ovocie na svete, chránia imunitu, podporujú trávenie a detoxikáciu organizmu, ktorá sa možno po sviatkoch hojnosti aj trošku zíde. 
Tak a teraz už konečne recept, ak sa to dá nazvať receptom, skôr je to len zoznam surovín, lebo žiaden špecifický postup, prípravu smoothie nemá, ako len, že všetko spolu zmixovať dokopy.
 
Suroviny na 1 porciu: 
  • 1 väčší banán 
  • 1 kivi
  • 1 PL arašídového masla 
  • 1 KL vanilkovej kokosovej nátierky DM 
  • menej ako 1 dcl ryžového mlieka, ak chcete smoothie mať hustejšie a dozdobiť si ho 
 
Suroviny na ozdobenie: 
  • strúhaný kokos 
  • brusnice
  • granátové jablko
  • čučoriedky
  • kivi 
Postup:  
Základné suroviny dáme do smoothie makera, keď je hotové môžeme si ho vyliať do misky, posypať po celej ploche strúhaným kokosom, na vrch dať bobuľovité ovocie, kivi a granátové jablko. 
Dúfam, že Vám bude chutiť, budem sa tešiť, ak mi dáte vedieť. 
 
 
 
Gránatové jablko
 

You Might Also Like

0 comments

Write a comment